دلایل زیادی برای کیفیت هوا و آب و هوا برای خرید یک وسیله نقلیه الکتریکی وجود دارد، اما آیا رانندگی با آن ارزان تر است؟ این سوال پیچیده و فریبنده ای است که سال ها و با دلیل موجه خریداران خودرو را گیج کرده است. چیزهای زیادی می تواند برچسب قیمت خودروی برقی شما را تعیین کند - از هزینه سوخت گرفته تا تعمیر و نگهداری - و اینکه آیا در دراز مدت در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد یا خیر. بیایید آن را مرتب کنیم.

بازار کار برق خودرو با توجه به افزایش تعداد خودروها در تمامی کشورها، بسیار پر رونق بوده و افرادی که در دوره آموزش برق خودرو شرکت می کنند، می توانند یک کسب و کار پر رونق و درآمدزا را برای خود راه اندازی نموده و مشغول به کار گردند.

قیمت استیکر خودروهای برقی در مقابل گازسوز

میانگین قیمت برچسب یک ماشین الکتریکی جدید در سال 2021 حدود 10000 دلار بالاتر از میانگین صنعت بود که شامل خودروهای گازسوز و برقی می شود. اما بازار خودروهای برقی به سرعت در حال رشد است و انتظار می‌رود این حاشیه قیمت در سال‌های آینده به میزان قابل توجهی کاهش یابد، زیرا تولیدکنندگان مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری تولید می‌کنند و فناوری باتری (که گران‌ترین بخش خودروهای الکتریکی است) بهبود می‌یابد.

می‌توانید با استفاده از مشوق‌های مالیاتی، مقداری از این هزینه را کاهش دهید، که می‌تواند هزاران نفر را از قیمت خودروهای برقی کم کند. اعتبار مالیاتی فدرال EV برای وسایل نقلیه جدید تا 7500 دلار است. بسیاری از ایالت ها مشوق های مالیاتی خود را نیز ارائه می دهند. بنابراین برای جستجوی موارد موجود وقت بگذارید.

مطمئن شوید که به ارتقای احتمالی سیستم شارژ EV خود نیز توجه کنید. شارژ از یک پریز 120 ولتی استاندارد به مدت هشت ساعت، حدود 32 مایل برد را اضافه می کند که معمولاً برای نیازهای روزانه رانندگی کافی است. اگر می‌خواهید بتوانید سفرهای مکرر و/یا طولانی‌تر داشته باشید، نصب یک پریز 240 ولتی سطح 2 در گاراژ به شما این امکان را می‌دهد که در طول شب 200 مایل یا بیشتر اضافه کنید. این نصب حدود 2000 دلار برای شما هزینه خواهد داشت، اما برخی از ایالت ها و شرکت های خدمات محلی مشوق هایی برای جبران آن ارائه می دهند.

هنگامی که ایده ای در مورد انگیزه های مورد نیاز خود دارید، باید بتوانید قیمت خودرو را بهتر مقایسه کنید.

هزینه برق در مقابل بنزین

اینجا جایی است که صاحبان خودروهای برقی برنده می شوند. برقی شدن به این معنی است که از سفرهای پرهزینه به پمپ صرفنظر می کنید، که یکی از بزرگترین جذابیت ها برای ساخت سوئیچ است. یک مطالعه در سال 2018 توسط مؤسسه تحقیقات حمل و نقل دانشگاه میشیگان نشان داد که میانگین هزینه سوخت یک خودروی الکتریکی 485 دلار در سال است، در حالی که برای یک وسیله نقلیه گازسوز 1117 دلار است. یک مطالعه 2020 Consumer Reports به طور مشابه نشان داد که رانندگان خودروهای برقی تمایل دارند هر سال حدود 60 درصد کمتر برای هزینه سوخت در مقایسه با رانندگان خودروهای گازسوز هزینه کنند.

اما این محاسبات پس انداز برای همه یکسان نیست. اینجا جایی است که می تواند کمی پیچیده شود.

 

برای شروع، وسایل نقلیه برقی از نظر کارایی محدوده دارند - یعنی اینکه چقدر می توانند با همان مقدار برق پیش بروند. برای یک خودروی برقی، راندمان با تعداد کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) برق مصرفی آن در هر 100 مایل اندازه‌گیری می‌شود - شبیه به آمار مایل در هر گالن ماشین‌های گازسوز. (نرخ کمتر کیلووات ساعت/100 مایل بهتر است.) تسلا مدل 3 RWD 2022 با 25 کیلووات ساعت در 100 مایل، پیشتاز راندمان است. اما شورولت بولت EUV 2022 مقرون به صرفه تر، با رتبه 29 کیلووات ساعت در 100 مایل قابل مقایسه است. بنابراین هنگام مقایسه خرید حتما این را در نظر بگیرید.

شارژ کردن خودرو در خانه نیز باعث افزایش قبض برق شما می شود، اما این میزان به عواملی مانند زمان شارژ آن و محل زندگی شما بستگی دارد. هزینه های برق، مانند قیمت گاز، می تواند به طور قابل توجهی در منطقه متفاوت باشد. با در نظر گرفتن هر دوی این موارد، مطالعه‌ای در سال 2020 هزینه‌های سوخت مادام‌العمر خودروهای برقی با باتری را در مقایسه با خودروهای موتور احتراق داخلی به تفکیک ایالت مورد بررسی قرار داد. برای مثال، مالکان خودروهای برقی در ایالت واشنگتن می‌توانند در طول عمر وسیله نقلیه خود تا 14480 دلار پس انداز کنند که بالاترین سود در کشور است. در سمت دیگر این طیف، هاوایی قرار دارد، جایی که استفاده از برق در نهایت طی 15 سال می تواند 2494 دلار بیشتر هزینه داشته باشد.

برای به دست آوردن تخمین تقریبی از هزینه های شارژ خود، نرخ کیلووات ساعت (کیلووات ساعت/100) مایل یک خودروی برقی را در نرخ برق خود (بر حسب سنت در هر کیلووات ساعت) ضرب کنید، که می توانید آن را در صورتحساب ماهانه خود بیابید. این هزینه برق را به ازای هر 100 مایل رانندگی به شما می دهد. پس از محاسبه تعداد مایل هایی که معمولاً در یک ماه رانندگی می کنید، می توانید ببینید که قبض برق شما چقدر ممکن است افزایش یابد. به خاطر داشته باشید که شارژ یک شبه خودروی خود، زمانی که تقاضای برق و قیمت کاهش می‌یابد، می‌تواند 30 درصد در این شارژ صرفه‌جویی کند.

همچنین توجه داشته باشید که ایستگاه های شارژ عمومی گران تر از شارژ در خانه هستند. اگر منحصراً به این ایستگاه‌ها متکی باشید - که شارژ سریع‌تر و ولتاژ بالاتری را ارائه می‌دهند - هزینه سوخت‌رسانی شما می‌تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

پس از اینکه متوجه شدید که این عوامل چگونه برای شما و مدل EV ترجیحی شما اعمال می شود، برآورد هزینه نهایی برق خود را با آنچه که معمولاً برای گاز خرج می کنید مقایسه کنید.

هزینه های تعمیر و نگهداری خودروهای برقی در مقابل گازسوز

بدون تعویض شمع یا تعویض روغن، خودروهای برقی از هزینه های تعمیر و نگهداری برخوردار هستند. خودروهای برقی هنوز به برخی تعمیرات اساسی نیاز دارند - مانند بررسی سرویس و چرخش لاستیک. اما به طور کلی، هزینه نگهداری و تعمیر خودروهای برقی معمولاً نصف خودروهای گازسوز است.

طول عمرهزینه خودروهای برقی در مقابل گازسوز

حالا این عدد بسیار مهم را محاسبه کنیم - اینکه آیا یک ماشین الکتریکی در طول عمر وسیله نقلیه ارزان‌تر خواهد بود یا خیر.

شما می توانید با محاسبه هزینه های اولیه مدل خاص خود (منهای تخفیف مالیاتی) و سپس هزینه های جاری، تخمین پس انداز خود را محاسبه کنید. اینها باید کارایی مدل شما، میزان برنامه ریزی برای رانندگی، هزینه های برق منطقه ای، عادت های شارژ و هزینه های نگهداری در سال را در نظر بگیرند. سپس آن ها را با جایگزین های گازسوز مقایسه کنید.

البته، اگر می‌خواهید ریاضیات را نادیده بگیرید، این مطالعه گزارش‌های مصرف‌کننده 2020 ممکن است کمک کند. این خودرو 9 مورد از محبوب‌ترین خودروهای برقی موجود در بازار را با سه خودروی گازسوز مقایسه کرد که شامل پرفروش‌ترین، با رتبه‌بندی بالا و کارآمدترین آنها در کلاس خود می‌شد. نتایج واضح بود: هزینه‌های مالکیت مادام‌العمر برای هر 9 خودروی الکتریکی «هزاران دلار کمتر از هزینه‌های قابل مقایسه همه وسایل نقلیه ICE [موتور احتراق داخلی] بود، با اکثر خودروهای الکتریکی صرفه‌جویی بین 6000 تا 10000 دلار». و یک تجزیه و تحلیل جدیدتر نشان داد که در حال حاضر داشتن یک وسیله نقلیه الکتریکی (EV) نسبت به یک مدل بنزینی مشابه هزینه کمتری دارد.

خط آخر: شما می توانید در طول عمر وسیله نقلیه الکتریکی خود صرفه جویی کنید. این خیلی هم کهنه نیست، با توجه به اینکه در طول عمر خودرو از هزاران پوند آلودگی کربنی در آب و هوا صرفه‌جویی می‌کنید، همراه با سایر آلاینده‌هایی که باعث ایجاد دود، کاهش کیفیت هوای محلی و آسیب رساندن به سلامت عمومی می‌شوند.